خانه > اپتيك, عكس‌هاي فيزيك > عكس ـ رنگين‌كمان آتش 2

عكس ـ رنگين‌كمان آتش 2

بعد سي و پنج روز اين اولين مطلبي است كه مي‌نويسم. در اين مدت به نوعي با جام جهاني و تماشاي مسابقات فوتبال و دو سه ساعتي كار در مزرعه مشغول بودم. اينترنت خيلي كم استفاده كردم. گرماي هوا هم در هفته اخير بيداد كرد. تو خلخال ما دماي بي‌سابقه 35 درجه داشتيم، با اين همه كلي مسافر از شهرهاي ديگر داشتيم.

رنگين كمان آتش در اثر شكست و تجزيه نور خورشيد به هنگام عبور پرتوهاي نور از داخل بلورهاي يخي اتفاق مي‌افتد كه در ارتفاعات خاصي از زمين بعضي ابرها را تشكيل مي‌دهند؛ يعني ابر از هزاران منشور تشكيل يافته كه اين پديده زيبا را باعث مي‌شوند. 10 عكس زيبا از اين پديده را در اين نوشته خواهيد ديد.

جالب بودند؟ آيا شما در آسمان شهرتان همچين رنگين كماني را تا به حال مشاهده كرده‌ايد؟

 

دسته‌ها:اپتيك, عكس‌هاي فيزيك برچسب‌ها:
  1. 2010/07/14 در 10:53

    جالب بود
    من مایلم با شما تبادل لینک کنم اگه موافقید بگید تا لینکتون کنم بعد منو لینک کنید یا منو لینک کنید و بگید تا لینکتون کنم
    مممنون[نیشخند]

  2. 2010/07/16 در 20:01

    جالب بود
    موفق باشید

  3. 2010/07/26 در 19:48

    سلام آقاي نادري.با اينكه هرچه قدر به مغزم فشار مي آرم ،متاسفانه شما رو به ياد نمي آرم ولي از اينكه يكي از همكارهاي عزيزم كه هم دانشگاهي هم بوديم رو از طريق دنياي مجازي ملاقات مي كنم.منم فيزيكي 82 رجايي هستم ولي تدريس رسمي خودم رو از امسال ظروع خواهم كرد.از مطالب وبلاگتون خيلي خيلي استفاده كردم و خواهم كرد.اميدوارم در زمينه ي فيزيك بيشتر با هم همكاري كنيم.موفق و سربلند باشيد.

    • mazjin
      2010/07/27 در 00:24

      سلام. من هم براي شما آرزوي موفقيت دارم. اميدوارم از تجربيات همديگر به خوبي استفاده كنيم. موفق و سربلند باشيد.

  4. 2010/07/29 در 18:06

    سلام دوست عزیز
    شما میتوانید از این پس لینکهای مفید خود را در موضوع های مختلف به صورت کاملا رایگان برای کاربران ما به نمایش بگذارید با این کار هم بازدید خود را و هم رنکینگ سایت خود را بالا برده اید. عضوگیری فعلا آزاد میباشد اما در هفته های آینده به صورت دعوتنامه ای خواهد شد پس لطفا سریعتر اقدام نمایید.
    درضمن با رای دادن به لینکهای دیگران میتوانید امتیاز خود را بالاتر برده و در روز تعداد لینک بیشتری ارسال نمایید.
    منتظر حضور شما هستیم
    موفق باشید
    خدانگهدار
    http://www.mofidtarin.com

  5. فرشته
    2010/09/06 در 01:03

    سایت بسیار جالبی دارین مخخصوصا عکس های فوق العاده ای که گذاشتین معرکس. منم از برو بچه های فیزیک هستم واقعا به رشته ام افتخار میکنم
    ممنون از وبلاگ خوبت با مطالب خوبش

  6. 2010/12/23 در 15:58

    سلام دوست عزيز.وبلاگ مفيدي داريد.خوشحالم كه پيداش كردم.سبك وبلاگ شما توي ايران كمه متاسفانه.
    در مورد عكس هاي بالا.من بارها ابر هاي ارتفاع بالاي سيروس رو موقع وزش باد گرم ديدم(من ساكن رشتم).اما اين پديده رو نديدم.برام خيلي جالب بود.رشته من فيزيك نست.اما رشته خيلي محترميه.
    يك سوال درباره اين پديده دارم.

    خورشيد بايد زاويه خاصي نسبت به ابر داشته باشه كه بشه اين پديده رو ديد؟

    در آخر خوشحال مي شم به وب من هم سر بزنيد.اگر مايل بوديد تبادل لينك هم مي كنيم.

    پاينده باشيد.

    • mazjin
      2010/12/26 در 00:14

      سلام. از اظهار لطفتون ممنونم. بله خورشيد بايد زاويه خاصي داشته باشد. مي‌توانيد به زبان انگليسي(fire bow) اين موضوع را جستجو كنيد و مطالب جالبي پيدا كنيد.

  7. 2011/01/30 در 13:20

    ممنونم از راهنماييتون.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

